Læringsstile handler grundlæggende om, at mennesker er forskellige, og dermed også lærer på forskellige måder. Udfordringen er at finde hvert enkelt barns læringsstil. Hvis hvert barn får mulighed for at arbejde på sin bedste måde, vil han eller hun lære mere og bedre.
Børn lærer på forskellige måder:
Visuel sans: Børn der lærer bedst ved at se eller skrive ordene, når de skal lære.
Auditiv sans: Børn der lærer bedst ved at lytte eller tale.
Taktil sans: Børn der lærer bedst, når de bruger hænderne, piller ved noget eller tager notater.
Kinæstetisk sans: Børn der lærer bedst ved at bruge hele kroppen.
Analytisk informationsbehandlingsmåde: Børn der lærer bedst, når de arbejder med én ting ad gangen.
Holistiske informationsbehandlingsmåde: Børn der lærer bedst, når de har mange bolde i luften.
Vi har udviklet en lang række læringsstilsmaterialer, se vores udvalg.
Når børn skal lære at læse og skrive er det vigtigt at arbejde med de 120 mest benyttede ord i det danske sprog, da 50% af anvendte ord i bøger udgør de 120 bestemte ord.
Alfabettæppe lærer børn om bogstaver, ord og forlyden på bogstaver, alt imens de bruger kroppen aktivt. Kast lommeterningen og hop hen på det rigtige bogstav.
Plakat som inspirerer de mindste børn til, at lære om tal og mængder. Tallet er tegnet så det visuelt støtter afkodningen af selv tallet, tæl derefter derefter hvor mange der er under selve tallet.
Læg et tryllekort med gangestykker i trylletårnet, gæt svaret, og vups - trylletårnet spejlvender kortet og ud kommer svaret. Træn gangetabellen ved ligeledes at lægge kortene i gangeremser 2, 4, 6 o.s.v.
En skrue og en møtrik er et godt redskab for børn, der har svært ved at sidde stille i klassen/børnehaven eller som har et behov for en forbedring eller stimulering af sanseberøringen
Et blødstøbt greb, der har til formål at tilskynde fingerplacering til dem, som kontinuerligt krydser deres fingre. Også ideel til børn, der holder på deres skriveinstrument for tæt.
Et blødstøbt greb, der har til formål at tilskynde fingerplacering til dem, som kontinuerligt krydser deres fingre. Også ideel til børn, der holder på deres skriveinstrument for tæt.
Lær de 120 mest brugte ord med 120-ords-tæppet og få ca. 50% af en tekst foræret. Hvis man kan de 120 mest brugte ord som ordbilleder, bliver det meget lettere at få en succesoplevelse med læsning.