Lev. tid 1-2 hverdage | Fri fragt v. 500,- | 5 Stjerner Trustpilot

120 ord hyppigste ord

En rigtig god måde, at blive introduceret til at læse, er med de 120 mest hyppigste ord. De forekommer faktisk så hyppigt, at omtrent hvert andet ord der bliver sagt eller skrevet, består af de 120 ord. Derfor siger man gerne, at det også er de vigtigste ord at kende. Hvis et barn lærer at genkende de 120 ord, er det jo pludseligt kun halvdelen, man skal stave sig igennem. En af de smarte ting ved at benytte de 120 ord som undervisningsmateriale, er at ordene har en naturlig sværhedskurve. Ordene strækker sig fra de simpleste tocifrede ord, til de mere avancerede ord såsom havde, været og sagde, så der plads til alle niveauer. Vi tilbyder et bredt sortiment af produkter med de 120 ord. Du kan finde spil, plakater, billedkort så der er rig mulighed for at variere undervisningen.

120 ord der lægger grundstenen til at beherske sproget

Ved at lære de 120 hyppigste ord i sproget, kan barnet tage et stort skridt mod at kunne begå sig sprogligt og kunne læse på egen hånd. Derfor giver det god mening, at målrette undervisning mod de 120 hyppigste ord, når barnet skal i gang med at beherske det danske sprog. Derfor har vi i denne kategori samlet undervisningsmateriale, som kan anvendes i danskundervisningen når de 120 hyppigste ord skal læres.

Ordgenkendelse - leg og lær sproget

Undervisningsmaterialet du finder her på siden, gør undervisningen både lærerig og sjov for barnet. Inddrag for eksempel læringstæppe 120 ord, her kan børnene få en pause fra det stillesiddende skolearbejde og lære ordene ved at bruge hele kroppen. Tæppet indeholder de 120 hyppigste ord, og giver barnet mulighed for at lege, spille og sætte sætninger sammen. Vi har også sjove ordkort, der indeholder de 120 hyppigste ord, og som kan bruges på forskellig vis. Gennem spillet på sporet af ordet, kan barnet selv at lære ordene via tegninger og når det rigtige ord vælges pennen lyser den og siger en lyd. Med hjælp fra undervisningsmaterialerne her på siden, er det således muligt, at sammensætte et varieret undervisningsforløb hvor ordgenkendelse er en central del.