Programmering

Det behøver ikke at være svært, at lære at programmere, og med de produkter vi tilbyder, kan alle komme godt i gang og samtidig have det sjovt. At lære børn og unge programmering er en fantastisk måde, at introducere dem til problemløsning og logisk tænkning. Begge evner som kan bidrage til indlæring og forståelse i andre dele af undervisningen. For nogle kan det også vise sig, at programmering er noget de virkeligt elsker, og derved finde en senere karrierevej. At kunne programmere har nemlig siden de første hulkort, været en meget efterspurgt evne, som giver adgang til mange spændende fremtidsmuligheder.

Programmering som et element i matematikundervisningen

Teknikken bliver en stadig større del af vores hverdag og børn stifter i en tidlig alder bekendtskab med computer-underholdning på forskellige platforme.  Men teknik og computere behøver ikke kun at være underholdning, det kan også være med til at udvikle barnets matematiske forståelse og evner indenfor problemløsning og logisk tænkning.

I denne kategori har vi samlet en række læringsredskaber, hvor barnet kan får en grundlæggende forståelse for computerprogrammering ved selv at programmere små robotter.

Inddrag science i matetematikundervinsingen

Programmering er den perfekte måde, at inddrage science i matematikundervisningen eller naturfag. Hos ABCleg forhandler vi forskellige læringsredskaber, som gør det muligt at inddrage programmering i undervisningen. De små robotter kan programmeres til at bevæge sig i forskellige retninger, børnene endvidere har mulighed for at indtale beskeder så robotterne kan ”hilse” på hinanden. Gennem legen med robotterne opnår børnene en forståelse af hvordan computere er opbygget og fungerer. De små robotter kan købes i klassesæt. Udover skoleklasser, er robotterne et oplagt læringsredskab til børnehaver, fritidshjem og DUS-ordninger. Hos ABCleg står vi klar til at hjælpe dig, hvis du har spørgsmål til robotterne og vil have inspiration til hvordan de kan indgå i leg eller undervisning i jeres institution.