Levering fra kun 39,- Julegaver byttes frem til 31/1-2021

Brøker, decimaltal og procent

For mange elever er brøker, decimaler og procenter blandt de mest udfordrende matematikemner, og det kan derfor være en rigtigt god ide, at tilbyde dem alt den hjælp de kan få. For mange vil det være meget behjælpeligt med en mere håndgribelig undervisningsform. Nogle gode eksempler på den form for undervisningsmateriale findes lige her.
Faldende orden
  1. Brøkpinde 78-53853
    Brøkpinde

    Brøksæt består af 51 plastbrikker med brøkerne 1/1, ½, 1/3, ¼, 1/5, 1/6, 1/8, 1/10, 1/12. Hver brøk har sin egen farve.

    På lager
    114,95 kr
  2. Brøkregning 21912
    Brøkregning

    Lær at knække koden til brøkregning

    På lager
    69,95 kr
  3. Larsen Puslespil - Matematik Brøk 37-AR35 newprod11
    Larsen Puslespil - Matematik Brøk

    Lærer børnene at arbejdede med brøk mens de lægger puslespil. 

    På vej til lager
    99,00 kr
Faldende orden

Leg med brøkerne

Brøkregning kan være en udfordring for mange børn og det kan være vanskeligt, at knække koden med de traditionelle læringsformer. Der findes heldigvis andre måder hvor barnet, kan lære at beherske brøkerne. Brøkregning handler i bund og grund om, at noget kan deles op i flere dele. Leg og spil, der har fokus på brøkforståelse er ofte en rigtig god vej til at beherske brøkregningen. Det, at have tingene i hånden giver en anden forståelse for brøker, end når de præsenteres på en tavle. Forståelsen af brøkerne er desuden en nødvendighed for at kunne regne med procenter.

Sådan kan barnet lære brøker, procenter og decimaltal

Hos ABCleg har vi en række læringsredskaber, der kan understøtte læringen af brøker og procenter. Brøkpinde kan hjælpe barnet til at få forståelsen af hvordan brøker fungerer, sættet indeholder 51 brikker i plast. Brøkpindene fås også i en version hvor de er fremstillet af farverige træblokke i en træramme. Brøklotto er en et sjovt spil, hvor barnet skal matche brøker med billeder, der illustrerer andele på forskellig vis. Spillet er oplagt som et element i undervisningen, hvor eleverne er aktive og lærer brøkerne samtidig med, at de får et afbræk fra den traditionelle undervisning.