Lær bogstaver med øjne, ører, hænder og krop - læringsstilskoncept

Lær bogstaver med øjne, ører, hænder og krop - læringsstilskoncept
Varenummer: 828
250,00 DKK inkl. moms ( 200,00 DKK ex. moms )

* Påkrævede felter

250,00 DKK inkl. moms ( 200,00 DKK ex. moms )
  •  Bestil før kl. 12 og vi sender det samme dag
  •  Fri fragt med GLS på køb over 499,-
  •  Godkendt af E-mærket 

"Lær med øjne, ører, hænder og krop” - læringsstilsmateriale.


Unikt materiale, idet der til hvert af de 29 bogstaver hører en illustration, som understøtter bogstavet form. Mange børn har f.eks. svært ved at skelne mellem b og d, men ved hjælp af illustrationerne som ”gemmer” bogstavets form bliver det betydeligt nemmere. Barnet genkender bogstavet, fordi de støtter sig til illustrationen f.eks. kan barnet huske bjørnenes mave er foran – hvor dragen ”bagende” vender bagud


Materialet bygger på teorien om læringsstile, og giver barnet mulighed for at lære bogstaverne ud fra en auditiv tilgang (at bruge ørerne), en visuel tilgang (at bruge øjnene), en taktil tilgang (at bruge hænderne), en kinæstetisk (at bruge kroppen).


Materialet er differentieret, så nogle har mulighed for at arbejde med bogstaver, andre med ord, og igen andre har mulighed for at arbejde med sætninger.


Materialet er udviklet af Pædagogisk udviklingskonsulent og læringsstilsekspert Helle Fisker. Helle Fisker er kendt som foredragsholder, forfatter og sparringspartner i konkrete udviklingsprojekter på skoler/institutioner i hele Danmark.


Materialet er færdigdesignet og skal blot udprintes, udklippes og er derefter klar til brug. Materialet lægger op til brug af tryllemaskiner og popcorn bægre, de medfølger i pakken.


Anmeldt i Skolebladet af Dorthe B Clausen


Unikt materiale, idet der til hvert af de 29 bogstaver hører en illustration, som understøtter bogstavet form. Mange børn har f.eks. svært ved at skelne mellem b og d, men ved hjælp af illustrationerne som ”gemmer” bogstavets form bliver det betydeligt nemmere.


Materialet er færdigdesignet og skal blot printes, klippes, evt. lamineres (så det holder i længere tid) og er derefter er det klar til brug. Materialet lægger op til brug af tryllemaskiner og popcorn bægre, de medfølger i pakken.


Materialet bygger på teorien om læringsstile, og giver barnet mulighed for at træne sproglig opmærksomhed ud fra en auditiv tilgang (at bruge ørerne), en visuel tilgang (at bruge øjnene), en taktil tilgang (at bruge hænderne), og en kinæstetisk tilgang (at bruge kroppen). 


Elevudsagn:



  • Det var sjovt at man skulle bevæge sig.

  • Det var godt at arbejde i anderledes værksteder.

  • Det var noget helt andet end det vi plejer og det var godt og så gjorde det os i godt humør.

  • Det var sjovt at "smække" med fluesmækkerne.


Der er materiale til mange timers målrettet værkstedsundervisning, eller som børnene vil opleve det: sjove og gode lege, som man kan lege i timevis… alene eller sammen med andre.